zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Gminy Skarbimierz

Rada Gminy Skarbimierz Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu piątek, 28 lutego 2025

Czas publikacji: 48 dni 12 godzin temu
Długość nagrania: 00:47:57
Liczba odtworzeń: 260
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XIII sesji Rady Gminy Skarbimierz - 28 lutego 2025

Otwarcie sesji

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy, witając radnych, sołtysów oraz Wójta Gminy. Potwierdzono kworum w liczbie 15 radnych, co pozwoliło na podjęcie uchwał.

Porządek obrad

Przewodniczący przedstawił porządek obrad, który został jednogłośnie przyjęty przez radnych. Następnie przystąpiono do głosowania nad protokołem z poprzedniej sesji, który również został przyjęty jednogłośnie.

Zapytania radnych i sołtysów

W tym punkcie radni i sołtysi zadali szereg pytań dotyczących różnych spraw. Pani Dorota Rybacka poruszyła kwestię segregacji odpadów tekstylnych oraz braku pojemników na ten typ odpadów w sołectwach. Zapytała także o nieuprzątnięcie śmieci z działki przy ulicy Smaków oraz o wyniki konsultacji społecznych dotyczących przetwarzania odpadów.

Pan Piotr Szkoda zapytał o gminną aplikację, która mogłaby ułatwić mieszkańcom dostęp do informacji. Pani Barbara Gutwińska pytała o udział szkoły w kursie 'Aktywni do kwadratu' oraz o cennik reklam w gminie. Pan Dawid Niezgoda poruszył temat odwodnienia na osiedlu deweloperskim oraz planów remontowych budynku gimnazjum.

Pani Anna Drozd zgłosiła problem z odpadami wzdłuż drogi wojewódzkiej oraz brakiem defibrylatorów AED w budynkach użyteczności publicznej. Zwróciła również uwagę na zgnite słupy elektryczne przy drodze wojewódzkiej. Pani Joanna Janocha dodała, że temat odpadów tekstylnych jest ważny i zasugerowała, aby ich odbiór odbywał się w dniu wywozu gabarytów.

Sprawozdanie Wójta z bieżącej działalności

Wójt Gminy przedstawił sprawozdanie z działalności od ostatniej sesji, w tym zmiany budżetu gminy oraz realizowane inwestycje. Podkreślił, że w okresie tym wydano 33 zarządzenia, zmieniano budżet gminy na 2024 i 2025 rok oraz przyjęto programy związane z audytem wewnętrznym i jakością usług. Wójt zaznaczył, że trwają prace nad przebudową dróg, budową oświetlenia ulicznego oraz rozbudową przedszkola.

Wójt omówił również kwestie związane z wiatrakami, informując, że przeprowadzono wstępne konsultacje w trzech sołectwach, które wyraziły pozytywne stanowisko w tej sprawie. Zaznaczył, że gmina nie będzie sama budować wiatraków, ale może być inwestorem, gdy plan zagospodarowania przestrzennego będzie gotowy.

Projekty uchwał

Na sesji przedłożono projekty uchwał dotyczące: zmiany budżetu gminy na 2025 rok, zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej, wyodrębnienia funduszu sołeckiego, przyznania dotacji na roboty budowlane przy kościołach, wyrażenia zgody na porozumienia dzierżawy, a także przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi.

Wszystkie projekty uchwał zostały poddane głosowaniu i przyjęte jednogłośnie przez radnych.

Odpowiedzi na pytania

Wójt odpowiedział na zadane pytania, zapewniając, że gmina podejmie działania w zakresie segregacji odpadów oraz rozważy możliwość zakupu defibrylatorów. Zaznaczył, że w zakresie wiatraków gmina będzie działać zgodnie z przepisami oraz potrzebami mieszkańców.

Zakończenie sesji

Sesja zakończyła się podziękowaniami dla radnych i sołtysów za aktywny udział oraz zaangażowanie w sprawy gminy.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje